درخواست تماس با ما
به دیدن ما بیایید:
تهران، خیابان مولوی، کوچه پیرمردی ،کوچه برادران منتظری ،پلاک ٧
به ما ایمیل بزنید :
utech.company@mail.com
24/7 با ما تماس بگیرید :
+989123477083
هاست ما

مجله هاست ما

نحوه بررسی پیج رنک در سال ٢٠٢٣

نحوه بررسی پیج رنک در سال 2023

اعتبار صفحه یا سایت، یکی از معیارهای اصلی کیفیت یک سایت است. وب مسترها موافق هستند که هر سایت و هر صفحه، بر اساس تعداد زیادی از عوامل خرد محاسبه و جداگانه رتبه بندی شوند.

تقریباً از روزهای اول شروع به فعالیت گوگل، الگوریتم‌های رتبه‌بندی گوگل، بر PageRank تکیه کرده‌اند که رتبه‌بندی صفحه را از طریق روابط بین پیوندها و لینکها تعیین می‌کند.

Google Page Rank Checker چیست و چرا از آن استفاده می کنیم؟

ابزار Google Page Rank Checker (چک کننده رتبه صفحه گوگل) ابزاری است که به شما این امکان را می‌دهد تا رتبه URL شما که توسط موتورهای جستجو تعیین شده است؛ را پیدا کنید. بسیاری از سرویس‌ها پیشنهاد می‌کنند که اعتبار صفحه را به صورت آنلاین بررسی کنید، و هر یک از آنها الگوریتم‌های خاص خود را، برای محاسبه مقدار این متریک دارند.

هیچ بررسی کننده PageRank به شما امکان نمی دهد ارزش صفحه واقعی یک صفحه را بیاموزید زیرا هیچ داده ای در دسترس عموم در مورد آن وجود ندارد. بنابراین از چندین گزینه برای ارائه اطلاعات روابط عمومی صفحات به مدیران وب سایت ها استفاده می کنند.

گزینه اول داده های تاریخی است. برخی از ابزارها برای سال‌ها استفاده می‌شوند و اطلاعات مربوط به سایت‌هایی را جمع‌آوری می‌کنند که حتی زمانی که مقادیر PageRank آزادانه در دسترس بودند، کار می‌کردند.

گزینه دوم استفاده از فرمول محاسبه رتبه صفحه اختصاصی است. چندین سرویس تحلیل سئو جایگزینی برای پیوندهای عمومی ایجاد کرده اند و اطلاعاتی را در اختیار هر کسی که علاقه مند به رتبه بندی صفحه است، می دهد.

بررسی پیوندهای عمومی برای محققان سئو، که زمان زیادی را صرف ساختن بدست آوردن تصور کاملی از نحوه کار، الگوریتم های رتبه بندی می کنند مفید است. در موارد دیگر، اعداد جمع‌آوری‌شده از سرویس‌های مختلف معنایی ندارند زیرا رتبه صفحه مدت زیادی است به‌صورت عمومی نمایش داده نمی‌شود این داده‌ها را نمی‌توان کامل تایید کرد.

پیج رنک درباره چیست؟

پیج رنک(PageRank) الگوریتمی برای تعیین اعتبار یک صفحه بر اساس ارتباط بین پیوندها است. در شروع پروژه گوگل، بنیانگذاران گوگل برنامه ریزی کردند تا الگوریتم های رتبه بندی محتوای با کیفیت بالا ایجاد کنند و در نهایت به راه حلی پیدا کردند.

آنها اصل استناد، که در آثار علمی به کار می‌رفت، را مبنا قرار دادند. به عنوان مثال، اگر یک دانشمند جوان پایان نامه‌ای بنویسد و کشف مهمی در مورد فضا کند، منابع مختلف در عرض چند روز شروع به استناد به کار او می‌کنند.

استناد، در این مورد، به عنوان شاخصی از کیفیت محتوا، عمل می‌کند. تعداد بیشتر مراجع، بطور طبیعی حکایت از ارزش بالاتر یک کار علمی دارد. PageRank به روشی شبیه این کار می‌کند. زمانی که موتورهای جستجو شروع به توسعه کردند، هیچکس به ساخت لینک فکر نمی‌کرد. تا اینکه لینک عامل اصلی رتبه بندی شد.

در گذشته، بررسی مرتب رتبه صفحه گوگل، یک کار استاندارد برای سئوکارانی بود که درگیر تبلیغ مستمر سایت ها بودند. پیوندهایی با پیوند عمومی قوی بیش از همه مورد توجه قرار می‌گرفتند و سئوکاران مشتاق بودند تا حد امکان از سایت های معتبر لینک دریافت کنند.

مقدمه ای کوتاه بر الگوریتم

رتبه صفحه، یک معیار کیفیت بر اساس نموداری است که لینک ها را منعکس می‌کند. مقدار متریک را می‌توان با ایجاد بک لینک‌های بیشتر افزایش داد. حتما باید توجه داشت که پیوندهای عمومی را در سایت‌های معتبر قرار دهید نه در سایت هایی که محتوای بی فایده ارائه می‌دهند و ارتباط قوی با پیوندها ندارند.

بسیاری از مدیران وب سایت ها هنوز اهمیت پیوند عمومی را بیش از حد ارزیابی می کنند. تازه کارها می‌پرسند  “Page Rank من چقدر است؟” 

و وقت خود را صرف تجزیه و تحلیل داده های ارائه شده توسط چندین سرویس می‌کنند، در حالی که بهتر است روی بهینه سازی وب سایت و ساخت لینک داخلی سرمایه گذاری کنند.

پیج رنک (PageRank) برای وب‌سایت‌هایی با اعتماد بالا، ساخته شده است تا در موقعیت‌های برتری، در جستجوهای مرتبط، نمایش داده شوند. حتی در حال حاضر، این متریک سیگنال قدرتمندی برای الگوریتم‌ها است، اگرچه ارزش آن را ندارد که تمرکز را فقط به سمت پیوندهای عمومی تغییر دهیم.

رتبه صفحه گوگل آخرین بار در سال 2013 به روز شد. از سال 2014، نمایندگان موتور جستجو به طور مداوم در مورد نیاز به کنار گذاشتن بررسی پیوندهای عمومی وب سایت صحبت می‌کنند. این متریک، بخش مهمی از الگوریتم ها باقی می ماند، اما داده‌ها فقط برای سیستم رتبه بندی استفاده می شوند.

تا سال 2016، هر مدیر وب سایت می‌توانست رتبه صفحه را با استفاده از نوار ابزار گوگل برای مرورگر کروم بررسی کند. این افزونه شامل عناصر زیادی بود، از جمله ویجتی برای نشان دادن مقدار نوار ابزار پیج رنک بود. این اعداد از سال 2013 تغییر نکرده بود و امکان مشاهده عمومی این داده‌ها در سال 2016 از بین رفت.

این مطلب به مرور تکمیل میشود

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *