درخواست تماس با ما
به دیدن ما بیایید:
تهران، خیابان مولوی، کوچه پیرمردی ،کوچه برادران منتظری ،پلاک ٧
به ما ایمیل بزنید :
utech.company@mail.com
24/7 با ما تماس بگیرید :
+989123477083
هاست ما

مجله هاست ما

بهترین روشهای طراحی فوتر

بهترین روش طراحی فوتر یا پاورقی سایت با معرفی ١۵ طرح از بهترین طرحی‌های فوتر سایت جهان برای ایده گرفتن

آیا تا به حال پیش آمده،در پیمایش صفحه اصلی یک وب سایت، آنچه را که به دنبال آن بودید پیدا نکنید؟ آیا تا به حال، در صفحه محصولی از یک سایت تجارت الکترونیک بوده‌اید اما نتوانسته باشید؛ صفحه خط مشی یا لینک بازگشت به صفحه اصلی را پیدا کنید؟ این ناامیدی از سايت شما، باعث می شود برخی از کاربران سایت ما را ترک کنند و به دنبال پیدا کردن، سایتی باشند که شفاف تر یا شهودی تر باشد.

این نمونه از رفتار کاربر دقیقاً دلیل نیاز سایت شما به طراحی یک فوتر وب سایت خوب است. فوتر را به عنوان یک شبکه کمکی و ایمن، برای کاربرانی که نتوانسته‌اند اطلاعات مورد نظر خود را در بخش‌های دیگر سایت شما پیدا کنند، در نظر بگیرید. برای مثال، با ارائه پیوندی به خط مشی یا صفحه اصلی یا فرم تماس، می‌توانید از خروج برخی از بازدیدکنندگان از سایت تجارت الکترونیک خود و عدم بازگشت آنها جلوگیری کنید.

در این پست توضیح خواهیم داد که پاورقی صفحه سایت چیست و چرا برای تجربه کاربر مهم است . بعد از آن، به بررسی مواردی که باید در پاورقی قرار دهیم می پردازیم و با مثال، چند نمونه از خلاقانه ترین فوتر سایت ها، برای الهام گرفتن نتیجه گیری می‌کنیم.

آنچه در این مقاله میخوانید

منظور از پاورقی یا فوتر وب سایت چیست؟

پاورقی وب سایت بخشی از محتوا در انتهای یک صفحه وب است. معمولاً شامل یک اعلامیه حق چاپ(کپی رایت)، پیوند به خط مشی رازداری، نقشه سایت، آرم سایت، اطلاعات تماس، نماد رسانه‌های اجتماعی و فرم ثبت نام ایمیل است. به طور خلاصه، فوتر حاوی اطلاعاتی است که قابلیت استفاده کلی یک وب سایت را بهبود می بخشد.

ممکن است فکر کنید که صرف زمان و تلاش زیاد برای پاورقی صفحه، فایده‌ای ندارد چون مردم به محتوای پای صفحه توجه نمی‌کنند. این نوع تفکر توسط اکثر تحقیقات رفتاری اسکرول تایید شده است، از جمله آخرین مطالعه اصلی انجام شده توسط Neilsen Norman Group در سال 2018. آنها دریافتند که 57٪ از زمان مشاهده صفحه در بالای صفحه صرف شده است.

با این حال، طبق این مطالعه، زمان صرف شده در بالای صفحه در طول زمان کاهش می‌یابد، زیرا صفحه نمایش بزرگ‌تر می‌شود، طراحان طرفدار مینیمالیسم هستند و اسکرول به طور کلی عادی می‌شود. در خلاصه این مطالعه آمده است که «افراد اگر دلیلی برای انجام آن داشته باشند، پیمایش خواهند کرد».

با در نظر گرفتن این موضوع، از آنجایی که پاورقی ها اهداف ناوبری و اطلاعاتی را برای مخاطبان شما ارائه می کنند، صرفاً منطقی است که این مکان و پیوندها را برای آنها علیرغم اینکه بسیار پایین‌تر از صفحه است، بهینه کنید. حتی متوجه خواهید شد که علیرغم کشف Neilsen Norman Group که زمان صرف شده برای مشاهده هرچه پایین‌تر از صفحه کاهش می‌یابد، در انتهای صفحه یک افزایش وجود دارد.

نمودار درصد توجه و مشاهده بخش های عمودی سایت
نمودار درصد توجه و مشاهده بخش های عمودی سایت

این نشان می دهد که کاربران می دانند که پاورقی صفحه اطلاعات ارزشمندی است و می توانند از آن استفاده کنند، به خصوص زمانی که به دنبال چیز خاصی هستند.

اکنون که اهمیت پاورقی وب سایت را درک می کنیم، بیایید نگاهی دقیق تر به اطلاعاتی که در این بخش از صفحه وب تعلق دارد بیندازیم.

چه چیزی را در پاورقی وب سایت قرار دهیم

  • ١- اعلامیه حق چاپ
  • ٢- لینک سیاست حفظ حریم خصوصی
  • ٣- نقشه سایت
  • ۴- لوگو
  • ۵- اطلاعات تماس
  • ۶- آیکون های رسانه های اجتماعی
  • ٧- فرم ثبت نام ایمیل

درک این نکته مهم است که تنها شرط لازم برای طراحی یک فوتر وب سایت عالی این است که بدانید بازدیدکنندگان شما به دنبال چه چیزی هستند. به همین دلیل است که هیچ دستور العمل دقیقی برای فوتر وب سایت وجود ندارد. برخی از مواد اولیه استاندارد وجود دارد، اما دقیقاً چه چیزی، مقدار، سفارش را وارد می‌کنید – به شما بستگی دارد.
بیایید به برخی از موادی که ممکن است برای طراحی فوتر وب سایت

اعلامیه حق نشر(کپی رایت)

مسلما مهمترین عنصر پاورقی وب سایت اعلامیه حق چاپ یا کپی رایت است. به گفته استفان فیشمن، در مقاله‌ای در مورد قانون حق نشر در Nolo ، می‌نویسد: اعلامیه حق نشر عبارت است از “اعلامیه کتبی مبنی بر اینکه یک اثر خاص توسط حق نشر محافظت می شود، و شما صاحب آن حق نشر هستید.” 
هدف از نوشتن اعلامیه حق نشر، ساده است: جلوگیری از هر کسی از کپی کردن یک تصویر، انیمیشن، پاراگراف یا تلاش برای سرقت محتوا از وب سایت شما است.
تنها چیزی که مورد نیاز است نماد حق نشر © (یا کلمات “کپی رایت” “copyright ” یا “Copr.”)، سال انتشار وب سایت یا آخرین به روز رسانی قابل توجه و نام صاحب حق نسخه برداری است. اعلامیه حق چاپ فقط باید یک بار ظاهر شود. در صفحه اصلی وب سایت شما، اما می تواند در هر تعداد صفحه که بخواهید ظاهر شود. می تواند در هر نقطه از صفحه اصلی قرار گیرد، اما اغلب در فوتر یافت می شود.
در اینجا یک نمونه از صفحه اصلی وبلاگ هاست‌ما آورده شده است .

فوتر وردپرس
فوتر هاست ما

لینک سیاست حفظ حریم خصوصی


اگر داده‌های شخصی کاربران را جمع‌آوری می‌کنید، مانند آدرس ایمیل یا اطلاعات پرداخت آن‌ها، توافقنامه‌های خط‌مشی رازداری طبق قانون اجباری است. به همین دلیل، تهیه پیش‌نویس یک خط‌مشی رازداری منطبق با قانون و اطمینان از اینکه مکان‌یابی و دسترسی به این خط‌مشی در وب‌سایت شما آسان است، ضروری است.
بهترین روش این است که یک پیوند به سیاست حفظ حریم خصوصی خود در فوتر وب سایت خود قرار دهید. این نه تنها الزامات قانونی را برآورده می کند، بلکه انتظارات بیشتر مصرف کنندگان را نیز برآورده می کند زیرا آنها انتظار دارند این اطلاعات را در پاورقی بیابند. برخی از شرکت‌ها مانند Conde Nast انتخاب می‌کنند که علاوه بر پیوند، گزیده‌ای از سیاست حفظ حریم خصوصی خود را نیز اضافه کنند. در اینجا یک مثال از نیویورکر آورده شده است .


نقشه سایت


شما می توانید به دو روش نقشه سایت را به فوتر صفحه خود اضافه کنید. شما می توانید چندین لینک به بخش های وب سایت خود ارائه دهید، یا می توانید یک پیوند واحد به نقشه سایت XML خود ارائه دهید.
اولین رویکرد به عنوان ایجاد یک “پانویس نقشه سایت” شناخته می شود. این فوترها حاوی نقاط ناوبری هستند که نمی توانند به خوبی در نوارهای پیمایش سطح بالا یا سراسری سایت های بزرگتر قرار بگیرند، یا نقاط ناوبری که بازدیدکنندگان را تشویق به مرور سایت می کند. برای مثال، فوتر نقشه سایت در Grace Eleyae ، شامل پیوندهای ناوبری است که بازدیدکنندگان ممکن است هنگام ورود به سایت در نظر نگرفته باشند، اما مایلند کاوش کنند.
رویکرد دوم برای گنجاندن نقشه سایت با در نظر گرفتن ربات های موتور جستجو طراحی شده است. یکی از مهمترین چیزهایی که یک ربات موتور جستجو به دنبال آن است، پیوند به نقشه سایت XML شما است . نقشه سایت شما فایلی است که حاوی آدرس‌های اینترنتی و اطلاعات صفحات و فایل‌های رسانه‌ای است که شما در سایت خود مهم‌ترین آنها را می‌دانید. به گفته گوگل ، موتورهای جستجو از این فایل برای خزیدن بهتر وب سایت ها، به ویژه سایت های بزرگ و غنی استفاده می کنند. به همین دلیل ارائه لینک به این فایل در فوتر بهترین روش برای سئو محسوب می شود.


لوگو


فوترهای صفحه مکانی عالی برای تقویت هویت برند شما هستند. چند رویکرد وجود دارد که می توانید اتخاذ کنید. می توانید لوگوی خود را اضافه کنید ، اما آن را به روشی متفاوت از هدر خود ارائه دهید. شاید اندازه فونت را افزایش دهید. شاید شما یک تصویر اضافه کنید. شاید بیانیه ماموریت یا ارزش های برند خود را در زیر لوگو قرار دهید. اینها تنها چند روش هستند که می توانید به بازدیدکنندگان یادآوری کنید که شرکت شما چه چیزی را نشان می دهد و آخرین تأثیر به یاد ماندنی را ایجاد کنید.
به عنوان مثال، Bequant بیانیه ماموریت خود را درست زیر لوگوی خود در فوتر اضافه می کند. در این مقاله آمده است: ” بهینه سازی شبکه پیشگام که سرعت را بهبود می بخشد، تاخیر و تراکم را کاهش می دهد – همراه با دید کامل .” به این ترتیب، یک خواننده ایده ای از آنچه شرکت انجام داده است، خواهد داشت، حتی اگر صفحه About را نخواند.


اطلاعات تماس


شما می خواهید سرنخ های بالقوه ای داشته باشید تا بتوانید به راحتی با شما در تماس باشید. به همین دلیل، فوترهای وب سایت اغلب حاوی اطلاعات تماس مانند ایمیل تجاری، شماره تلفن یا آدرس پستی هستند. یا ممکن است به سادگی شامل پیوندی باشد که شما را به فرم تماس می برد.
هتل لوکس بوتیک Bellevue Syrene بخشی از شبکه فوتر وب سایت خود را به اطلاعات تماس خود اختصاص داده است. برای اطمینان از اینکه مهمانان بالقوه می توانند به روشی که می خواهند با هتل تماس بگیرند، پاورقی شامل آدرس، شماره تلفن، شماره فکس و آدرس ایمیل است.


آیکون های رسانه های اجتماعی


رسانه های اجتماعی راه دیگری است که سرنخ های بالقوه می توانند با شما در تماس باشند. به همین دلیل، قرار دادن پیوندهای پروفایل اجتماعی در فوتر صفحه شما بهترین روش محسوب می شود. همچنین این یک راه آسان برای افزایش فالوور در پلتفرم‌هایتان است. با درک این مزایا، منطقی است که 72 درصد از وب سایت ها نمادهایی را برای وب سایت های رسانه های اجتماعی خود در پاورقی قرار دهند .
در اینجا نگاهی به نمایش نمادهای رسانه های اجتماعی متحرک در برنامه Rewind توسط Flatstudio داریم .


فرم ثبت نام ایمیل


در حالت ایده‌آل، می‌خواهید یک فرم ثبت‌نام ایمیل را به بازدیدکننده‌ای ارائه دهید که ارزش محتوای شما را درک می‌کند و بیشتر می‌خواهد. بازدیدکننده ای که به پایین صفحه وب شما رفته است، کاندیدای احتمالی است. به همین دلیل است که بسیاری از وب سایت ها از فوتر خود به عنوان فرصتی برای افزایش مشترکان خود استفاده می کنند.
به عنوان مثال، چوبانی یک فرم انتخاب ایمیل ساده در فوتر خود دارد. عنوان بالا – “دریافت جدیدترین اخبار Chobani” – به تعیین انتظارات مشترک در مورد آنچه دقیقاً در حال ثبت نام هستند کمک می کند.
اکنون که می دانیم چه محتوا و عناصر ممکنی را می توانیم در فوتر وب سایت قرار دهیم، بیایید به چند نمونه واقعی که ممکن است الهام بخش شما باشد نگاه کنیم.


بهترین نمونه های پاورقی وب سایت


همانطور که در بالا توضیح داده شد، هیچ راه درستی برای ایجاد پاورقی وب سایت وجود ندارد تا زمانی که هویت برند منحصر به فرد شما را منعکس کند و متناسب با مخاطبان شما باشد. بیایید چند نمونه را بررسی کنیم که دقیقاً این کار را انجام می دهند.


1. Lorelei Londres


Lorelei Londres یک هتل مجلل در ایتالیا است که در تلاش برای ارائه مهمان نوازی و جذابیت است. پاورقی آن در هر دو جنبه موفق است.
با پیش‌بینی هرگونه سؤال از بازدیدکننده یا مهمان سایت، اطلاعات تماس در سمت چپ، پیوندهای پیمایش در مرکز، و فرم انتخاب خبرنامه در سمت راست وجود دارد. در سمت راست، پیوند سیاست حفظ حریم خصوصی و همچنین فرم ارسال مستقیماً در پاورقی وجود دارد. در زیر پیوند دیگری به خط‌مشی رازداری، خط‌مشی کوکی، و آژانسی که وب‌سایت را ایجاد کرده و همچنین اعلامیه حق چاپ وجود دارد. همه این‌ها در پس‌زمینه تصویری قرار گرفته‌اند که فردی را در استخری در بالکن مشرف به ساحل نشان می‌دهد. نتیجه یک پاورقی است که استاندارد است، اما کاملاً با برند هماهنگ است.


2. ابر سیال


Superfluid یک برند زیبایی وگان است که برای استفاده هر کسی طراحی شده است. مانند ماموریت Superfluid، پاورقی آن پایه است، اما همچنین معنای اساسی را دوباره تعریف می کند. پاورقی Superfluid حاوی اطلاعاتی است که شما انتظار دارید – منویی سازماندهی شده از مقالات راهنما، اطلاعات حقوقی، و حساب های رسانه های اجتماعی که باید دنبال کنید، فرم ثبت نام ایمیل، آرم و اطلاعات حق چاپ – اما نه آنطور که ممکن است انتظار داشته باشید.
لوگو در مقایسه با متن دیگر در فوتر بسیار بزرگ است. در زیر پاورقی، نمادهایی را می‌بینید که ارزش‌های پیشنهادی آن را نشان می‌دهند – بدون ظلم، گیاهخواری، استفاده آسان، بدون روغن‌های معدنی. در زیر آن یک اعلامیه سنتی حق نسخه برداری و همچنین روش های پرداخت پذیرفته شده است. به طور خلاصه، این پاورقی اطلاعات مهمی را برای پاسخگویی به سوالاتی که مشتریان بالقوه یا موجود ممکن است داشته باشند به روشی جسورانه اما تمیز ارائه می دهد.


3. Spline Group


Spline Group یک شرکت مهندسی مکانیک و برق است که به ارتباطات موثر و سادگی اهمیت می دهد.
این در پاورقی آن مشخص است. طراحی مینیمالیستی، فوتر دارای متن سیاه بر روی پس‌زمینه سفید است. آدرس و پیوندهایی به صفحه اینستاگرام، لینکدین و مشاغل آن وجود دارد. زیر آن متن بسیار بزرگتر است. اما برخلاف Superfluid، این لوگو یا نام تجاری Spline نیست. در عوض، این یک پیوند تماس با CTA ساده اما دعوت‌کننده است: «بیایید صحبت کنیم».


4. Art4web


Art4web یک استودیوی دیجیتال و برندینگ خلاق است که متعهد به ساخت وب سایت ها، برنامه های موبایلی و طراحی برند منحصر به فرد است. بخش پاورقی خود نمونه ای از طراحی منحصر به فرد است. Art4web به جای ارائه یک نقطه تماس به مشتریان بالقوه مانند Spline Group، سه نقطه تماس را ارائه می دهد. مشتریان بالقوه می توانند به آنها ایمیل بزنند، فرمی را برای دریافت پیشنهاد پروژه خود پر کنند، یا با آنها تماس بگیرند. یا می‌توانند در هر یک از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی که با نمادهای زیر نشان داده شده است، ارتباط برقرار کنند.


5. goOOOders


gOOOders یک پلت فرم آنلاین و مجموعه ای از بوتیک های هتل است که محصولات اخلاقی و پایدار را به فروش می رساند. ماموریت آن کمک به مردم برای انتخاب بهتر محصولاتی است که می خرند و نحوه سفرشان.
از آنجایی که goOOOders یک برند متمرکز بر عمل است، منطقی است که پاورقی تا این حد عمل محور باشد. بیشتر قسمت فوتر به فرم ثبت نام ایمیل اختصاص دارد. پس زمینه فرم رنگارنگ و متحرک است بنابراین چشمان شما به آن بخش کشیده می شود. در زیر یک ردیف سفید ساده حاوی اعلامیه حق چاپ، پیوند تماس، پیوندهایی به خط مشی کوکی و شرایط و ضوابط goOOOders، و نمادهای رسانه های اجتماعی است. این یک مدل عالی برای وب سایت هایی است که می خواهند فوتر خود را برای تبدیل بهینه کنند.


6. عجیب


پرانجال کایلا که با نام عاجیب نیز شناخته می شود، یک طراح مستقل بین رشته ای است. طبق بیوگرافی او ، یکی از تخصص های او «ایجاد تجربیات فضایی و حسی تعاملی» است. این در هر قسمت از وب سایت او از جمله فوتر او مشخص است.
پاورقی او حاوی اطلاعات اولیه است – پیوندهایی به کتاب طراحی و کار او، اطلاعات تماس، نمادهای رسانه های اجتماعی، اعلامیه حق چاپ و پیوند به خط مشی رازداری او – اما ارائه آنها منحصر به فرد است. در پس زمینه سیاه، تایپوگرافی سفید مانند صورت فلکی به نظر می رسد. مکان نما مانند نورافکن عمل می کند. هنگامی که ماوس را روی هر یک از پیوندها قرار می دهید، فونت پررنگ و آبی می شود.


7. فضای مخفی


Hideout Space مکانی منحصر به فرد برای استارت آپ ها و تیم های کوچک است که برای کار و کاوش در منطقه اطراف Garmisch-Partenkirchen از طریق پیاده روی، شنا و تجربیات دیگر گرد هم می آیند. وب سایت آن طوری طراحی شده است که بازدیدکنندگان را غوطه ور کند تا احساس کنند برای رزرو سفر آماده هستند، به خصوص زمانی که به پایین صفحه پیمایش می کنند. 
پاورقی صفحه حاوی یک CTA ساده برای «رزرو کن» است. با وجود سادگی، چندین انتخاب طراحی به جلب توجه بازدیدکنندگان به این CTA کمک می کند. ابتدا، هنگامی که کاربر به سمت پاورقی حرکت می کند، قطعات لوگوی Hideout Space از بالا به داخل می لغزند و درست بالای دکمه CTA جمع می شوند. دکمه نیز در مرکز و همرنگ مکان نما است که به کشیدن چشم کمک می کند. در نهایت، اندازه فونت آن بزرگتر از پیوندها، اطلاعات تماس و پیوندهای رسانه های اجتماعی در پایین است که به ایجاد سلسله مراتب بصری کمک می کند . 


8. عظیم


HUGE یک آژانس دیجیتال با خدمات کامل است که با برخی از نوآورترین شرکت های جهان برای ایجاد برندها و تجربیات پیشگام همکاری کرده است.
این ماموریت در طراحی وب سایت و پاورقی خود منعکس شده است. هنگامی که کاربر به سمت پاورقی وب سایت حرکت می کند، با یک تایپوگرافی پررنگ از آنها استقبال می شود. رنگ پس زمینه نیز از مشکی به سبز تغییر می کند که به جلب توجه بازدیدکننده کمک می کند. در سمت راست صفحه، بازدیدکنندگان می توانند لینک های مفید و اطلاعات تماس را برای سوالات مختلف پیدا کنند. در سمت چپ، لوگو و خط برچسب آژانس “حرکات عظیم انجام دهید” وجود دارد. این کمک می کند تا به بازدیدکنندگان یادآوری شود که آژانس چه چیزی را نشان می دهد و تأثیر ماندگاری ایجاد می کند. 


9. تنزو


تنزو با ماموریت ارائه یک نوشیدنی کافئین تمیز جایگزین قهوه، چای ماچا را به روشی مقرون به صرفه و در دسترس به فروش می رساند.
صفحه اصلی دارای چندین CTA است تا امروز با ضمانت بازگشت پول امتحان کنید تا مشتریان بالقوه در خرید خود مطمئن تر شوند. پاورقی آن یک انگیزه دیگر را ارائه می دهد: 10٪ تخفیف در صورت وارد کردن ایمیل خود. برای بازدیدکنندگانی که می خواهند در ارتباط بمانند اما ایمیل خود را ارائه نمی کنند، می توانند تنزو را در پینترست، فیس بوک، اینستاگرام یا توییتر دنبال کنند. پاورقی همچنین حاوی پیوندهای مهمی برای بازدیدکنندگانی است که به دنبال راه‌های مختلف برای خرید محصولات تنزو هستند یا می‌خواهند درباره matcha یا شرکت اطلاعات بیشتری کسب کنند. به لطف همه این عناصر، پاورقی وب سایت به طور موثر مشتریان برتر و متوسط ​​را هدف قرار می دهد.

 
10. فرستاده


Envoy یک برند و شرکت نوآوری دیجیتال است که هدف آن ایجاد برندهای متحول کننده و تجربیات دیجیتال است. وب سایت آن نمونه ای عالی از یک تجربه دیجیتالی متحول کننده است.
فوتر آن به ویژه منحصر به فرد است. دارای یک طرح سه ستونی تمیز برای نمایش سه مکان اداری خود است. در زیر سه راه برای برقراری ارتباط وجود دارد که بستگی به این دارد که بازدیدکننده به کار با شرکت، انجام یک استعلام عمومی یا درخواست شغل علاقه دارد. در نهایت، یک اعلامیه حق چاپ، پیوندهایی به صفحات اینستاگرام و لینکدین شرکت، و پیوندهایی به خط مشی رازداری و شرایط و ضوابط آن وجود دارد که همگی در ستون های خود تراز شده اند. این طراحی ساده و سیاه و سفید کاملاً با برند Envoy مطابقت دارد و تفاوت فاحشی با بخش کار برجسته رنگارنگ و متحرک بالا دارد. 


11. راهرو


Aisle یک تجارت الکترونیک است که جایگزین‌های قابل استفاده برای پدها و تامپون‌های یکبار مصرف ارائه می‌کند. از بالا به پایین، وب سایت آن برای اطلاع رسانی و الهام بخشیدن به مشتریان برای خرید محصولات پایدار با اخلاقیات طراحی شده است.
فوتر Aisle با برچسب آن، “Period proud” با فونت بزرگ و پررنگ قاب شده است، که به جلب چشم کمک می کند، همانطور که رنگ پس زمینه نیز کمک می کند. نحوه چیدمان شعار با «نقطه» در گوشه سمت چپ و «مبلغ» در سمت راست، تضمین می‌کند که بازدیدکنندگان پیوندهای مفید زیادی را که در پاورقی گنجانده شده است، ببینند. در نهایت، فرم انتخاب ایمیل به لطف رنگ پس‌زمینه نارنجی و اشکال زرد و همچنین پیشنهاد ارسال رایگان، متمایز می‌شود. 


12. ویل ونچرز


Will Ventures یک شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر در مراحل اولیه است که بیشتر با استارت آپ های مصرف کننده، سلامت و رسانه کار می کند. 
وب سایت سیاه و سفید آن به ارائه گزینه های واضح به کاربر کمک می کند و از اضافه بار اطلاعات جلوگیری می کند . برای مثال، اگر کاربر به پاورقی پیمایش کند، فقط چند گزینه دارد: می‌تواند برای خبرنامه Will Ventures ثبت‌نام کند، شرکت را در توییتر یا لینکدین دنبال کند، یا اعتبار سایت را بررسی کند. اگر اینها تنها عناصر موجود در پاورقی بودند، ممکن است بی مزه به نظر برسد. اما متن “WILL” برای بالا و پایین رفتن صفحه متحرک است تا کاربران را درگیر خود نگه دارد.


13. تامرس جین


تامراس جین برای فراخوانی شالیزارهای سرسبز، آب‌های خلوت و جذابیت روستایی روستای کولواله در گوا است. پاورقی وب سایت آن نیز به دنبال فراخوانی این تصاویر است.
این انیمیشن دارای انیمیشن های دستی از مردم در حال نوشیدن و استراحت در زیر درختان است که نمایانگر مواد گیاهی و مرکبات مورد استفاده در جین است. این انیمیشن‌ها هدف دیگری نیز دارند: قاب‌بندی لوگو، فرم انتخاب ایمیل و سایر عناصر استاندارد پاورقی مانند نماد اجتماعی اینستاگرام. این به تقویت نام تجاری تامراس جین کمک می کند و بازدیدکنندگان را تشویق می کند تا اقدامی انجام دهند، چه با شرکت در لیست ایمیل یا دنبال کردن نام تجاری در شبکه های اجتماعی. 


14. کالیستا


Callista توسعه جدیدی از آپارتمان های لوکس در خلیج رز است. وب سایت آن برای ارائه یک تور مجازی از این آپارتمان ها طراحی شده است.
برای مثال فوتر آن حاوی تصاویری از جلو و پشت آپارتمان ها است. همچنین دارای یک منوی ناوبری با سوال دعوت کننده “به کجا؟” بنابراین بازدیدکنندگان می‌توانند روی پیوندهای ناوبری خاص کلیک کنند تا نمای بیرونی و داخلی توسعه، مکان آن یا یک تور ویدیویی را ببینند. پاورقی همچنین حاوی دکمه «بازگشت به بالا» است که بازدیدکنندگان را تشویق می‌کند به مرور ادامه دهند. 


15. لمکوس


Lemkus یک خرده فروش پیشرو در پوشاک ورزشی و کفش های کتانی مارک در آفریقای جنوبی است. طراحی وب سایت آن به گونه ای طراحی شده است که طراحی های محصولاتش منحصر به فرد باشد.
پاورقی آن در صفحه اصلی یک مثال عالی است. بیشتر صفحه دارای پس زمینه سفید با رنگ متن سیاه و رنگ برجسته زرد است، اما فوتر آن زرد به عنوان رنگ پس زمینه آن است. لوگوی آن بزرگ است و کل پاورقی را در بر می گیرد، که این احتمال را بیشتر می کند که بازدیدکنندگان نام برند را حتی پس از خروج از سایت به خاطر بسپارند. فرم انتخاب ایمیل همچنین به لطف فونت سیاه و سفید که بازدیدکنندگان را برای پیوستن به انجمن دعوت می کند، برجسته است. متن دیگر کم بیان است اما به لطف انیمیشن های شناور به راحتی قابل چشم پوشی نیست.


طراحی پاورقی وب سایت شما


طراحی فوتر وب سایت شما نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد. این بخشی است که در آن انسان ها و ربات های موتورهای جستجو به دنبال اطلاعات مهمی هستند که در جای دیگری پیدا نکرده اند. شما می خواهید مطمئن شوید که محتوا و عناصر مورد نیاز آنها را در اختیار آنها قرار می دهید تا آنها به کاوش در سایت شما ادامه دهند، نه اینکه با ناامیدی از آن خارج شوند.
یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در دسامبر 2023 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *